Kalendarium

Intresserad av våra utbildningar och möten? Här hittar du en sammanställning över vad som är på gång.

Utbildningar och möten 2021

Informationsträff Pride 2021

Sveriges könstillhörighetslag är världens första och därmed äldsta. Därför behöver den nu uppdateras- vi kommer därmed fokusera på detta under Pride 2021 och framåt! Välkommen på en infoträff med vår sakkunnig Katarina Bergehed och Cal Orre från RFSL där de kommer prata om vårt arbete, kampanjen och vad ni som aktivister kan göra i kampen för transpersoners rättigheter!

När? Tisdag 18 maj kl 18-20

Var? Digitalt

Anmäl dig här!

Frågor? Kontakta då kampanjledare Makda Tesfamichael: makda.tesfamichael@amnesty.se eller 073-310 15 21

Informationsträff - Time for Change

Våldtäkt och annat sexuellt våld kan orsaka psykologiska skador och trauman. Vi vet att många försöker få hjälp utan att lyckas. Så kan vi inte ha det.

Under hösten 2021 kommer vi arbeta för att föra upp frågan på den politiska dagordningen i landets regioner. Genom påverkansarbete och opinionsbildning vill vi få de politiska partierna i regionerna att inkludera mål och löften kring förbättrad vård för våldtäktsöverlevare i sina partiprogram inför valet 2022. I slutet på maj håller vi i en första informationsträff för alla som är intresserade av att lära sig mer om hur en kan delta i kampanjen efter sommaren.

När? 24 maj, 18:00-20:00

Var? Digitalt på zoom

Anmäl dig HÄR

Organisatörsträff - Time for change

Vill du delta som organisatör och vara med att driva arbetet med Time for Change framåt under hösten 2021 så är du varmt välkommen på vår första organisatörsträff.

När? 2:e juni 18-19:15 på zoom.

Var? Digitalt på zoom

ANMÄL DIG HÄR