Välkommen till Amnesty Sveriges första helt digitala årsmöte

Inskränkt yttrandefrihet, polisvåld, övervakning och diskriminering. Kampen för mänskliga rättigheter fortsätter och nu under coronapandemin är det viktigare än någonsin att mänskliga rättigheter respekteras. Varmt välkommen till Amnesty Sveriges digitala årsmöte 2020 som hålls via det digitala mötesverktyget Zoom!

Det är på årsmötet du har chans att påverka!

Var med och fatta beslut om Amnestys riktning framåt och hur vi tillsammans kan jobba för en bättre värld - både inom och utanför sektionen.

I år har vi med oss gästföreläsare Dávid Vig, generalsekreterare för Amnesty International Ungern. Han kommer att prata om hur mänskliga rättigheter har begränsats i Ungern under coronapandemin.

HUR?

Årsmötet kommer att hållas via det digitala mötesverktyget Zoom. Mer information hittar du i Årsmöteshandbok för digitalt årsmöte 2020, som skickas till dig via mail den 28 augusti. Vi kommer också att hålla ett utbildningstillfälle den 24 september kl. 18.00 där vi går igenom funktionerna vi kommer att använda i Zoom under årsmötet.

NÄR?

Årsmötet kommer i år att vara uppdelat på flera dagar och pågå mellan den 27 september och 3 oktober.

Detaljerad information

Söndagen den 27 september kl. 16:00-20:30

Årsmöte del 1. Vi går igenom det gångna året, presenterar de nominerade till förtroendeuppdragen och beslutar om beredningsform.

Måndag - onsdag 28-30 september kl. 18.00

Motionsberedning - en beredningsgrupp per kväll.

Måndag den 28 September kl. 18.00    Beredningsgrupp Styrning
    Tisdag den 29 September kl. 18.00    Beredningsgrupp Engagemang & metod
    Onsdag den 30 September kl. 18.00    Beredningsgrupp MR-frågor

Torsdag den 1 oktober kl. 18:00

Utfrågning av kandidater till förtroendeuppdrag

Lördag den 3 oktober kl 10.00-14.30

Årsmöte del 2 fortsätter med val, beslut och internationell gäst.

ANMÄLAN

Anmäl dig senast den 13 september

Möteshandlingarna hittar du här!

KONTAKT

Är det något du undrar över eller något vi kan hjälpa dig med kan du höra av dig till arsmotet@amnesty.se eller Karin Ledin da Rosa på telefon 0709 87 04 65.