Anmälan till Dawit-kampanjen: För bibliotek

I september 2021 är det 20 år sedan svensk-eritreanske författaren och journalisten Dawit Isaak greps i Eritrea. Dawit är en av många skribenter i Eritrea och i världen som tystats för att han har uttryckt sin åsikt. Amnesty International och Dawit Isaak-biblioteket har tagit fram ett kampanj- och informationskit för bibliotek för att uppmärksamma årsdagen för Dawits gripande och för rätten till yttrandefrihet. Vi tipsar er om “förbjudna” böcker att beställa hem och texter för skyltning. Vi har även tagit fram utskriftsbara posters med information om Dawit och Eritrea, samt petitionslistor till Eritreas ambassadör i Sverige som era besökare kan skriva under. Tillsammans ser vi till att Dawit och alla andra som gripits enkom för att de fredligt använt sin yttrandefrihet uppmärksammas över hela Sverige! ALLT ÄR KOSTNADSFRITT. Har ni frågor, tveka inte att kontakta [email protected] eller [email protected]

* = Obligatorisk uppgift