Ungdomsträffar

Varje termin genomförs både regionala och nationella träffar för ungdomar inom Amnesty. En gång om året arrangeras därtill en nordisk ungdomskonferens. Vid dessa tillfällen ges du som medlem inom Amnesty en möjlighet att lära dig mer om aktuella kampanjer, få inspiration i ditt fortsatta arbete samt knyta kontakter med ungdomar från andra grupper. Har du frågor om träffarna, vänd dig till Emma Brossner Skawonius, verksamhetsutvecklare ungdom (070-812 95 36)

Träff för gruppsekreterare

Är du eller ska bli gruppsekreterare i en ungdomsgrupp? Kom på kvällsträff! Under kvällen kommer vi att prata om hur man kan organisera sig i en grupp, mötesteknik och att vara en ledare. Vi håller träffar i Sthlm , Göteborg och Malmö i mars Anmäl dig här

Regionala ungdomsträffar

Regionala ungdomsträffar hålls oftast två gånger per termin på våra distriktskontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Information om träffarna skickas till alla berörda grupper via e-post.

Vårens träffar:
Göteborg -  16 januari, 27 februari och 11 april
Stockholm - 4 mars och 13 april
Malmö -  12 januari, 2 mars och 13 april

Nordic Youth Conference 2019

Varje sommar arrangerar de nordiska sektionerna tillsammans en ungdomskonferens för unga aktivister. Du behöver vara aktiv i Amnesty och mellan 16-24 år för att delta. Svenska sektionen står för resa, mat och boende. Anmälningsavgiften brukar vara 500 kronor. Sommaren 2019 arrangeras NYC i Sverige.

Mer information om årets konferens och och anmälan finns här

European Youth Meeting 2019

Svenska sektionen skickar varje sommar två erfarna aktivister till EYM som i år kommer anordnas i Bryssel. EYM är för dig som är mellan 18-24 år.

Mer information och ansökan finns här

Nationella ungdomsträffar

De nationella ungdomsträffarna genomförs en gång per termin på olika platser i Sverige. Syftet med träffarna är att medlemmarna i våra ungdomsgrupper ska få utbildning och inspiration, samt att de ska få möjlighet att utbyta idéer och erfarenheter med varandra. Arrangörer för de nationella träffarna är ungdomsrådet, tillsammans med personal från sekretariatet.