Kampanjutbildningar

Inom Amnesty pågår ständigt olika former av kampanjer och aktioner. Givetvis håller vi också utbildningar för att ge våra aktivister så bra förutsättningar som möjligt att göra ett riktigt bra arbete.

Inför praktiskt taget alla större kampanjer inom Amnesty håller vi särskilda kampanjutbildningar. Ibland samlar vi alla som ska arbeta med kampanjen i nationella utbildningar. Ibland genomför vi utbildningarna regionalt, för att ge större utrymme för medlemmar att även bedriva konkret planering i anslutning till utbildningarna.

All information om kommande utbildningar skickas till alla grupper och distrikt via Insats.

Information om våra kampanjutbildningar under 2018 kommer uppdateras löpande.

Kampanjutbildning 29-30 september 2018

Inför höstens rapportsläpp om utsatta EU-medborgare anordnar vi en utbildning som djupdyker i ESK-rättigheter och situationen för utsatta EU-medborgare i Sverige. Vi lär oss om gruppens historia och EU-länders åtagande, om Amnestys pågående och kommande arbete med utsatta EU-medborgare samt om nödvändiga påverkansmetoder för att ge mänskliga rättigheter utrymme i en tid då grupper ställs mot varandra och kriminalisering av samhällets mest utsatta presenteras som en "lösning".

Utbildningen hålls helgen 29-30 september 2018 på Amnestys kontor i Stockholm. Ungefär en vecka innan utbildningen kommer du får ett mejl med mer utförlig information.

Sista anmälningsdatumet för utbildningen har passerat.

Utbildningen arrangeras för medlemmar i Amnesty som vill engagera sig i kommande kampanjarbete. Vi börjar kl 09:00 på lördagen och slutar kl 15:00 på söndagen. Resa och boende för ditresta samt vegetarisk mat ingår.

Adress till Amnestys kontor är Alsnögatan 11, 116 41 Stockholm.