Svenska Amnestys årsmöte

Årets möte kommer att fokusera på två människorättsfrågor som är högaktuella för Amnesty Sverige: utsatta EU-medborgare i Sverige samt våldtäkt och samtyckeslagstiftning i de nordiska länderna. Dessutom lyfter vi viktiga interna frågor, som sektionens jämlikhetsarbete och aktiviststrategi. När du deltar i årsmötet är du med och fattar beslut om hur Amnesty Sverige ska styras i framtiden: genom direkt- eller representativ demokrati.

Under årsmöteshelgen får du även chans att lära dig mer om metoder för att påverka, lyssna till människorättsförsvarare, experter från sekretariatet och delta i diskussioner om hur vi verkar för en bättre värld - inom och utanför sektionen.

Den 10-12 maj ses vi i Gävle för att umgås, utbildas och ha roligt tillsammans. Vi kan förändra, och det är här vi får styrkan att göra det!

Information och anmälan

Detaljerad information

Tid och plats

10-12 maj 2019, Högskolan i Gävle, Kungsbäcksvägen 47.

Årsmötet öppnas kl 16:30 fredag 10 maj och avslutas kl 15:20 söndag 12 maj. Nybörjarmöte hålls från kl 15.30 fredag 10 maj.

ANMÄLAN OCH MEDLEMSAVGIFT

Anmäl dig till årsmötet direkt här.

För att delta i årsmötet med yttrande- och rösträtt måste du enligt sektionens stadgar ha betalt medlemsavgiften för föregående eller innevarande år samt anmäla dig till årsmötet enligt instruktionerna i kallelsen. Om du inte redan är medlem kan du bli det via autogiro senast 15 februari eller genom att betala in hela årsavgiften senast 22 april. Ungdomar under 18 år registrerar sig för kostnadsfritt ungdomsmedlemskap senast 22 april.

För att garanteras plats på årsmötet och ta del av det förmånliga erbjudandet för mat, boende och resa behöver du anmäla dig senast 22 april 2019.

Efter 22 april kan du fortfarande anmäla dig till årsmötet, men saknar då yttrande- och rösträtt. Du kan inte heller ta del av årsmötespaketet för mat, boende och resa.

Observera att anmälan till årsmötet är bindande. Du kan avanmäla dig fram till den 9 maj utan kostnad. Vid utebliven närvaro debiteras en no-show avgift på 500 kronor för personer över 18 år.

ÅRSMÖTESAVGIFT

Att delta i årsmötet är helt kostnadsfritt. Årsmötespaketet med mat, boende och resa kostar 300 kronor för alla utom ungdomar under 18 år och medlemmar i ungdoms- och studentgrupper, vilkas deltagande i årsmötet subventioneras fullt ut av sektionen.

MAT

Årsmötespaketet erbjuder middag fredag och lördag kväll, lunch lördag och söndag samt fika alla tre dagarna. Alla måltider är lakto-ovo-vegetariska. I anmälningsformuläret anger du vilka måltider du önskar delta i samt allergier eller specialkost.

BOENDE

Årsmötespaketet erbjuder boende i dubbelrum på Clarion Hotel Winn i centrala Gävle. I boendet ingår frukostbuffé.

Önskemål om enkelrum anges i anmälningsformuläret. Enkelrum debiteras med en tilläggskostnad på 500 kronor per natt (detta gäller även ungdomar under 18 år och medlemmar i u-grupper). På hotellet finns rum tillgängliga för personer som använder rullstol, inget enkelrumstillägg debiteras för dessa.

Från hotellet är det 20 minuters promenad eller 15 minuter bussresa till Högskolan i Gävle. Mer information om bussarna skickas ut 12 april tillsammans med årsmöteshandlingarna.

Observera att sektionen inte subventionerar boende för medlemmar som bor i Gävleborg.

RESA

Årsmötespaketet erbjuder, i enlighet med sektionens resepolicy, resa med tåg i andra klass eller buss till och från årsmötet.

Instruktioner för att boka din resa skickas efter att din anmälan registrerats.

Anmäl dig till årsmötet direkt här.