Aktivistseminariet

Varje höst håller Amnesty ett aktivistseminarium där alla aktiva medlemmar i landet är välkomna att delta. Huvudfokus ligger på våra kommande kampanjer, men det är också en helg för diskussion, utbildning och utbyte av tips och goda idéer.

Sista datum för anmälan har passerat. Det går inte längre att anmäla sig till Megahelgen.

Den 21-22 oktober slår vi, liksom tidigare år, ihop flera av Amnestys viktigaste aktivist-träffar till en enda härlig megahelg på Ersta Konferens i Stockholm. Helgen består av:

En utbildning för nya distriktsaktiva hålls även på sekretariatet fredag den 20 oktober (information har skickats till samtliga distrikt).

Mycket av innehållet kommer att kunna ses och höras av alla. Samtidigt finns det tillfälle för specifika inslag och tid till att utbyta idéer och erfarenheter med Amnestyaktivister från olika grupper och sammanhang.

Ett fullspäckat schema

Under helgen tar vi upp det senaste och viktigaste inom kampanj och aktivism. Huvudfokus kommer ligga på vår nya globala kampanj om människorättsförsvarare, BRAVE. Det blir spännande föreläsningar på temat på temat människorättsförsvarare. Helgen inleds med ett framförande av Amnestykören och avslutas med en solidaritetshandling. Däremellan deltar du på ett flertal valbara och inspirerande seminarier. Detta och mycket, mycket mer!

Information och anmälan

Tider: 21-22 oktober. Lördagen inleds kl 11.00 (nybörjarintroduktion från kl 10.00). Söndagen avslutas kl 16.00. Notera att den nationella ungdomsträffen inleds redan fredag kväll.

Plats: Ersta Konferens i Stockholm (Erstagatan 1 K)

Boende: För er som är på resande fot ordnas boende på Scandic Sjöfartshotell vid Slussen (i flerbäddsrum tillsammans med andra deltagare). Deltagare på ungdomsträffen bor på Ersta konferens.

Resa: Som vanligt kan ni söka resebidrag i samband med att ni fyller i anmälningsformuläret. Tänk på att vara ute i god tid.

Kostnad: Nej, Amnesty står för både möteskostnader, kost och logi. Vid avbokning utan giltigt skäl mindre än vecka innan aktivistseminariet debiteras du en avgift på 300 kronor.

Anmälan: Fyll i anmälningsformuläret senast den 9 oktober! Antalet platser är begränsade, först till kvarn gäller! Vägbeskrivning, praktiska detaljer och program skickas till alla anmälda senast den 13 oktober.

Frågor: Kontakta Karin Da Rosa, kampanjsamordnare, tel 0709-87 04 65, epost: karin.darosa@amnesty.se

Dokumentation från aktivistseminariet 2016