Ungdomsträffar

Varje termin genomförs både regionala och nationella ungdomsträffar. En gång om året arrangeras en nordisk ungdomsträff. Vid dessa tillfällen ges du som medlem inom Amnesty en möjlighet att lära dig mer om aktuella kampanjer, få inspiration i ditt fortsatta arbete samt knyta kontakter med ungdomar från andra grupper.

De regionala träffarna hålls på våra tre distriktskontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

De nationella ungdomsträffarna genomförs på olika platser i Sverige och nästa träff kommer att gå av stapeln under våren . Arrangörer för träffen är ungdomsrådet, tillsammans med personal från sekretariatet. Under helgen kommer ni även få möjlighet att lära känna oss i rådet lite mer, och få information om vad vårt arbete går ut på. Ta chansen att vara med på vårens höjdpunkt, vi ser fram emot att träffa er.

Nordic Youth Conference

Varje sommar arrangerar de nordiska sektionerna en ungdomskonferens för unga aktivister. Nästa sommar kommer Norge att vara värd för NYC och Sverige kommer att kunna skicka ett tiotal aktivister.  Du behöver vara aktiv i Amnesty och mellan 16-25 år. Träffen äger rum 24-28 juli i Oslo. Temat kommer att vara människorättsförsvarare. Svenska sektionen står för resa, boende, mat och utbildning. Anmälningsavgiften är 500 kronor. Sista ansökningsdag har varit.

Ta chansen att lära dig mer om mänskliga rättigheter, Amnestys arbete och få träffa aktivister från hela Norden! För frågor kontakta Emma Brossner Skawonius, tel: 070 812 95 36.

För mer information om NYC

Nationell ungdomsträff

Nästa nationella ungdomsträff äger rum i oktober och slås då ihop med aktivistseminariet. För frågor kontakta Emma Brossner Skawonius, tel: 070 812 95 36