Grundkurs

Utbilda dig i mänskliga rättigheter och lär dig mer om Amnesty och hur du kan engagera dig

För frågor om kursens innehåll eller vid intresse att arrangera en utbildning på din ort eller ditt distrikt kontakta Emma Brossner Skawonius, 08/729 02 43

Amnesty ABC

Amnestys grundutbildning består av tre delar. Den första delen är grundläggande om Amnesty och de två andra delarna är fördjupningar. Utbildningen riktar sig till den som är aktivist eller är på väg att bli. Utbildningens tre delar kan hållas vid ett och samma tillfälle eller separat, utspridda över flera tillfällen. Vi hoppas att många grupper och distrikt vill ta del av utbildningen. Syftet är att den ska vara så lättillgänglig som möjligt, därför har vi utbildare på flera olika orter och varje del är ca 45 minuter så att den går att hållas en vardagskväll eller när det passar.  Om ni som grupp eller distrikt vill ha en utbildning kontakta Emma Brossner Skawonius (emma@amnesty.se) , telefon: 070812 95 36) och ange ett önskat datum (ange gärna flera alternativ eftersom utbildarna är aktivister som gör det här på sin fritid).

Amnesty ABC-bli utbildare

Nu säker vi nya utbildare till hösten 2017. Uppdraget passar dig som