Svenska Amnestys årsmöte

Varje vår har svenska Amnesty sitt årsmöte dit alla medlemmar välkomnas att delta.

Under årsmötet diskuterar och röstar deltagarna om motioner från medlemmar och förslag från styrelsen. Det hålls även val för att utse förtroendevalda till sektionsstyrelsen, Amnestyfonden, granskningskommittén och valberedningen. Detta blandas med intressanta seminarier och anföranden. Årsmötet är också ett fantastiskt tillfälle att träffa både nya och gamla bekantskaper från hela landet i alla åldrar. I pauserna och på kvällarna finns det tid för deltagarna att utbyta tankar, idéer, erfarenheter och ha kul.

Att delta på ett årsmöte ger fördjupade kunskaper om Amnesty som organisation, arbetet vi gör och inte minst mänskliga rättigheter. Ni som inte varit på ett årsmöte tidigare kan dessutom delta i ett nybörjarpass innan själva mötet börjar.

Tid och plats för årsmötet 2018 kommer fastslås av styrelsen under sommaren.

Resebidrag

Deltagare vid årsmötet ska i första hand vända sig till sin lokala Amnestygrupp eller sitt distrikt för information om eventuell reseersättning. En viss reseersättning kan också erhållas från sektionen för resekostnader som överstiger 500 kr. Bidraget avser då den överskjutande delen, dock maximalt upp till 1 500 kr. Pengarna betalas ut i efterhand mot uppvisande av kvitto.