Pågående aktioner

Här hittar du aktioner som är aktuella. Det finns bakgrundsinformation, vädjanden och aktionscirkulär. En del av detta innehåll är internt för medlemmar - då hittar du i stället länkar till medlemssidorna.

Blixtaktion: Unga komiker i Myanmar dömda till fängelse

Agera för de sex komiker som fängslats för sin konst! Du kan skicka brev, maila och agera på sociala medier.

Samla underskrifter för Gui Minhai

Natten till den 25 februari dömdes den svensk-kinesiska förläggaren Gui Minhai till tio års fängelse. Gui tycks ha ställts inför rätta och dömts i all hemlighet. Anklagelserna mot honom är helt ogrundade och han har inte haft en chans till en rättvis rättegång.

Vi behöver agera snabbt - skriv ut petitionen och samla underskrifter!

Underskrifterna kommer att skickas tillsammans med brevet från onlinepetitionen. Underskrifterna måste postas till sekretariatet senast söndag 22 mars. När ni skickar petitionerna, skicka också ett mail till beatrice.schonning@amnesty.se med antal underskrifter. Petitionerna kan postas till Amnesty International, Beatrice Schönning, Box 4719, 116 92 Stockholm

Lycka till!