KVINNORS RÄTTIGHETER

Varje år kränks miljontals kvinnors grundläggande rättigheter – rätten till hälsa, personlig säkerhet, lika skydd inför lagen och rätten till jämlikhet inom familjen. Aborträtten hotas, kvinnor tystas och i många delar av världen ses inte kvinnors rättigheter som mänskliga rättigheter. Det kan vi inte acceptera. Var med i kampen för en rättvisare värld!

Delta i vårt arbete om våldtäkt & mänskliga rättigheter 2019

Nästa år är ett av våra höst prioriterade områden kvinnors rättigheter. I början av mars kommer vi släppa en ny rapport som handlar om våldtäkt i de nordiska länderna Sverige, Danmark, Finland och Norge. I samband med rapportsläppet kickar vi också igång en ny kampanj på temat! Det är en spännande, intressant och framför allt viktig fråga att lyfta och vi hoppas att många vill vara med i arbetet med kampanjen.

Redan nu kan du anmäla dig till en av våra kampanjutbildningar. Utbildningarna kommer hållas på fyra olika orter i februari 2019. Mer info och anmälan hittar du HÄR

Gå med i nätverket för kvinnors rättigheter:

Alla som vill engagera sig lite extra för kvinnors rättigheter och få förstahandsinfo om de frågor Amnesty jobbar med är välkomna att gå med i nätverket för kvinnors rättigheter! Mer info och anmälningsformulär hittar du HÄR